Наказом Міністерства юстиції України від 03.02.2020 № 340/5 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України» затверджено Порядок забезпечення доступу осіб, уповноважених на здійснення реєстраційних дій, до Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 4 Порядку, доступ до реєстрів надається користувачу виключно за умови відсутності щодо такого користувача діючих рішень про тимчасове блокування чи анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).

Доступ до реєстрів державному реєстратору надається за умови:

– проходження ним спеціальної перевірки діяльності державного реєстратора в Державному реєстрі прав та/або Єдиному державному реєстрі  (для осіб, які виконували функції державного реєстратора, перебуваючи у трудових відносинах з іншим суб’єктом державної реєстрації);

– проходження тестування на знання законодавства у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та/або державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (для осіб, які мають намір виконувати функції державного реєстратора та не перебували на посаді державного реєстратора).

Відповідно до пункту 7 Порядку адміністратор реєстрів припиняє доступ користувача до реєстрів у разі:

– припинення виконання користувачем своїх функцій;

– тимчасового блокування чи анулювання доступу до реєстрів;

– виявлення фактів (ознак) компрометації особистого ключа;

– виявлення фактів (ознак) компрометації ідентифікаторів доступу.

Також, пунктом 9 Порядку визначено, що після спливу строку тимчасового блокування, доступ користувачу до Державного реєстру прав та/або Єдиного державного реєстру надається за повідомленням відповідного державного органу, органу місцевого самоврядування, державної нотаріальної контори, приватного нотаріуса, приватного виконавця.

Повідомлення необхідно надсилати до відповідної регіональної філії ДП «НАІС» на офіційному бланку із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові державного реєстратора та реєстру, до якого необхідно надати доступ.